I nutiden iscenesætter vi os og fortæller i stigende graf vores livshistorie gennem fotos, som deles på diverse sociale medier. Det har udviklet sig så meget gennem de sidste årti, at vi nu deler ud af vores liv og interesser visuelt. Det er derfor også godt at kunne bruge et kamera ordenligt i arbejdslivet, så man kan bruge dette som en handelsfremmende metode. Her er der derfor nogle tips.
En ren baggrund
Sørg for at baggrunden er ren, da det modsatte skaber et rodet helhedsindtryk. Et godt tip er at bruge en ensfarvet flade som baggrund. Ved at holde den rene baggrund undgår man også i erhvervslivet tvivl om hvad produktet egentlig er. Som et eksempel, kan man øge salg af en skrotbil, med et ordentligt billede, men hvis der står ti biler i baggrunden, kan man blive i tvivl om, hvilken salget handler om.
Anvend close-up
Man befinder sig dog ikke altid et sted, hvor man har en ren baggrund eller ensfarvet flade til rådighed, så hvis man f.eks. skal tage billeder af enkelte materialer, så som natursten, i en have blandt mange forskellige objekter, er det bedste tip at lave et close-up af objektet. På denne måde undgår man også tvivl om hvad motivet er.
Sort/hvid som nødløsning
Nogle gange er det bare ikke en mulighed at opfylde nogen af de ovenstående tips, og til dette er et godt tip at anvende fotoredigering. Her er sort/hvid billeder en perfekt nødløsning, da det ofte kan få et foto der kan se lidt fladt ud til at se meget mere stemningsfuldt ud, og på denne måde mister man ikke interesse i det sælgende objekt pga. et dårligt billede.
De er næsten ingen grænser for hvad man kan med hvid baggrund OG skrotbil 🙂
Hej!
Jeg søger et prof-svar, på spørgsmål om teleconverter før jeg anskaffer en, jeg har en nikon D 810 fullframe, og en 28-300mm f/3.5-5.6, det er den jeg søger søger en teleconverter til, da jeg planlægger at tage på ørnetur, og da jeg mest er til natur-billeder af en hver art, ville det være dejligt hvis jeg kunne øge brændviden på min 300 mm, da jeg egentlig er glad for dette objektiv.
MVH. Asbjørn.