Professionelle billeder skaber autenticitet og tryghed på din hjemmeside

Del dette:

Der er god grund til at investere i en professionel fotograf, når du skal have taget billeder til dit website. Når du vælger en professionel fotograf, får du professionelle billeder, der signalerer autenticitet og ægthed – og bidrager til den helt rigtige storytelling.

Når du skal have udarbejdet en hjemmeside, kan du vælge mellem tre forskellige fremgangsmåder i forhold til billeder. Du kan selv tage billederne til din hjemmeside, du kan bruge stock fotos, eller du kan investere i en professionel fotograf.

 

Den første fremgangsmåde vil ofte resultere i et sjusket udtryk, der ikke ligefrem afspejler den professionalisme og kvalitet, du formentlig ønsker, dit website skal udstråle. Stock photos er professionelle billeder, men de er upersonlige og kan findes overalt på nettet.

 

Den sidstnævnte metode er derfor klart at foretrække – i hvert fald hvis du ønsker at skille dig ud og skabe et professionelt førstehåndsindtryk, der gør, at kunden kan skelne mellem din virksomhed og alle de andre. Du højner altså kvaliteten af dit website, ligesom du får en konkurrencemæssig fordel.

Hvorfor bruge en professionel erhvervsfotograf?

Der er mange gode grunde til, at du bør anvende en professionel fotograf. Det har naturligvis den bagside, at du er nødt til at betale for dine billeder, men ikke desto mindre vil resultatet bliver langt mere professionelt.

 

I følge den anerkendte webdesigner Nicolai Sørensen er professionelt billedmateriale på hjemmesiden afgørende for, at ens virksomhed fremstår autentisk og troværdig. Det er altså en investering i din virksomheds brand, som på sigt vil tjene sig selv hjem igen, hvis billederne anvendes optimalt.

 

Når du driver virksomhed, er det essentielt, at dine kommende forretningsforbindelser, kunder og medarbejdere kan se, at her er tale om en virksomhed, der gør sig umage og værner om sit brand – en virksomhed, der skiller sig ud ved ikke at være som alle andre.

Professionelle billeder er en del af virksomhedens storytelling

Der er mange muligheder for at skabe genkendelighed og en stærk online tilstedeværelse, når du får taget billeder af en professionel fotograf. Fotografen kan sikre sig, at de elementer, der er med til at differentiere din virksomhed, kommer til udtryk.

 

Det gør sig gældende, uanset om du skal have taget billeder af dine medarbejder, lokalerne, facaden, arbejdet eller jeres produkter. Professionelle billeder er med til at skabe genkendelse, tryghed og autencitet. De fortæller en vigtig historie om virksomheden, som i sidste ende bidrager til, at den skiller sig ud.

 

En erhvervsfotograf kan følge virksomheden med sit kamera i nogle timer, så han eller hun har mulighed for at fange selve kernen i virksomheden. Det er en fortælling, det ikke er muligt at skrive sig ud af – det skal dokumenteres med et kamera.

En professionel fotograf kan skabe tryghed med kameraet

Noget af det, der er vigtigst, når man skal generere kunder via sin hjemmeside, er troværdighed og tryghed. En professionel fotograf kan hjælpe jer med at tage ægte og ærlige billeder, der viser virksomhedens fra sin bedste side.

 

Det kan i sidste ende være dét, der er tungen på vægtskålen, når kunden skal vælge, hvilken virksomhed han eller hun skal kontakte. Det samme gør sig gældende, hvis du driver en webshop – professionelle produktbilleder er med til at skabe et godt indtryk af produkterne.

Alexander Leo-Hansen


Jeg hedder Alexander Leo-Hansen, og elsker at fotografere i min fritid. Derudover driver jeg Alexanderleo.dk, hvor jeg skriver en masse fotoguides, fototips og en masse andet.

Del dette:

Check Also

3 af de mest berømte poker-billeder nogensinde

Chris Moneymaker ved 2003 World Series of Poker Der er et berømt billede af Chris …

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *